söndag 11 april 2010

fortsättning Brorsans dator


FElet på brorsans dator va som jag trodde från början. de va nätagget som hade tackat för sig. så när den va bytt. så skulle jag damma rent datorn och kom åt grafik korts kylningen så den vickade till.

Itne bra tänkte jag! så jag började lossa på fästet till kylningen. och slant med tongen och skalade bort två komponenter..... tack och hej med de grafikkortet. men han fick de jag har i TV datorn så får jag köpa nytt till den.
AGP...

Men läget nu är stabilt datorn är formaterad, alla dokument är lagda på min dator som dessutom gjorde en backup nyss så den finns just nu få 4 hårddiskar. hårddisken är ny formaterad och jag har installerat min inte så omtyckta kompanjon Windows XP. de ända jag har emot XP är att den är onödigt och tar tid:P tänkte dela upp min hårddisk på två och installera ubuntu någon dag.

Nästa steg på datorn är drivrutiner och antivirus. sen ville han tvunget ha Age of empiers så får väl installera de också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar